Ποιες είναι οι πιο κοινές τηλεφωνικές απάτες

2024-09-09

Οι πιο κοινές τηλεφωνικές απάτες περιλαμβάνουν διάφορα σενάρια, με στόχο να εκμεταλλευτούν την αφέλεια ή την άγνοια των θυμάτων. Ακολουθούν μερικές από τις πιο διαδεδομένες:

  1. Απάτες με ψεύτικες κληρονομιές: Οι απατεώνες καλούν και ενημερώνουν το θύμα ότι είναι κληρονόμος μεγάλης περιουσίας, ζητώντας προσωπικές πληροφορίες ή χρήματα για να "ξεκλειδώσουν" την κληρονομιά.

  2. Απάτες υποτιθέμενης υποστήριξης τεχνολογίας: Καλούν το θύμα προσποιούμενοι ότι είναι από εταιρείες τεχνολογίας (π.χ. Microsoft), αναφέροντας ότι ο υπολογιστής τους έχει ιό ή πρόβλημα ασφαλείας και ζητούν πρόσβαση για να "επιδιορθώσουν" το πρόβλημα, οδηγώντας σε κλοπή δεδομένων.

  3. Απάτες "φωνητικών" επιβεβαιώσεων: Οι απατεώνες ζητούν από το θύμα να επιβεβαιώσει ταυτότητα ή λογαριασμό μέσω μιας απλής φράσης, π.χ. "Ναι", που αργότερα χρησιμοποιείται για να χειραγωγήσουν τράπεζες ή εταιρείες.

  4. Απάτες μέσω πλαστών κλήσεων από κυβερνητικές υπηρεσίες: Καλούν προσποιούμενοι ότι είναι από φορολογικές αρχές ή άλλες κρατικές υπηρεσίες, απειλώντας το θύμα με νομικές συνέπειες, εκτός κι αν πληρώσουν πρόστιμο ή δώσουν τα προσωπικά τους στοιχεία.

  5. Απάτες μέσω "ψεύτικης" λοταρίας ή κληρώσεων: Το θύμα πληροφορείται ότι κέρδισε ένα μεγάλο ποσό ή βραβείο και του ζητούνται προσωπικές πληροφορίες ή χρήματα για να παραλάβει το βραβείο.

  6. Απάτες με προσφορές δανείων ή επενδύσεων: Οι απατεώνες προσφέρουν υποτιθέμενα προνομιακά δάνεια ή επενδυτικές ευκαιρίες, ζητώντας προκαταβολές ή τραπεζικά στοιχεία, με σκοπό την κλοπή χρημάτων.

  7. Απάτες μέσω απαγωγής ή καταστροφής: Οι απατεώνες ισχυρίζονται ότι έχουν απαγάγει ένα μέλος της οικογένειας του θύματος ή ότι θα προκαλέσουν καταστροφή αν δεν πληρώσουν λύτρα.

  8. Απάτες με πλαστές φιλανθρωπίες: Οι απατεώνες καλούν προσποιούμενοι ότι εκπροσωπούν φιλανθρωπικές οργανώσεις και ζητούν δωρεές για υποτιθέμενα ευγενείς σκοπούς, εκμεταλλευόμενοι τις ανησυχίες και την καλή πρόθεση των θυμάτων.

  9. Απάτες με κλήσεις για υποτιθέμενα δικαστικά έξοδα: Το θύμα ενημερώνεται ότι υπάρχει εκκρεμής δικαστική υπόθεση εις βάρος του, και του ζητούν χρήματα για την αποπληρωμή δικαστικών εξόδων ή την αποφυγή σύλληψης.

  10. Απάτες υποτιθέμενης έρευνας αγοράς ή δημοσκοπήσεων: Ο απατεώνας προσποιείται ότι καλεί για λογαριασμό γνωστής εταιρείας ερευνών ή δημοσκοπήσεων, ζητώντας ευαίσθητες πληροφορίες όπως στοιχεία ταυτότητας ή πιστωτικών καρτών, με σκοπό την κλοπή ταυτότητας.

  11. Απάτες "νιγηριανής πριγκίπισσας": Πρόκειται για μία κλασική μορφή απάτης όπου κάποιος ισχυρίζεται ότι είναι ευγενής ή πλούσιος από μια άλλη χώρα και προσφέρει στο θύμα μεγάλο ποσό χρημάτων, με την προϋπόθεση να σταλούν πρώτα κάποια χρήματα για να ξεπεραστούν "νομικά ή τραπεζικά εμπόδια".

  12. Απάτες με "ψεύτικες ασφαλιστικές αποζημιώσεις": Το θύμα πληροφορείται ότι δικαιούται μεγάλη αποζημίωση από ασφαλιστήριο συμβόλαιο και ζητούνται προσωπικά ή τραπεζικά στοιχεία για τη διευθέτηση της υπόθεσης.

  13. Απάτες με "επείγουσες πληρωμές" λογαριασμών: Ο απατεώνας προσποιείται ότι καλεί από μια εταιρεία κοινής ωφελείας (π.χ. ηλεκτρικό ρεύμα, νερό) και ισχυρίζεται ότι το θύμα χρωστάει χρήματα, απειλώντας με διακοπή της παροχής αν δεν γίνει άμεση πληρωμή.

  14. Απάτες με πλαστά αιτήματα από φίλους ή συγγενείς: Οι απατεώνες προσποιούνται ότι είναι φίλος ή συγγενής σε ανάγκη, ισχυριζόμενοι ότι βρίσκονται σε δύσκολη κατάσταση (π.χ. ατύχημα ή κράτηση) και ζητούν επειγόντως χρήματα.

  15. Απάτες με υπηρεσίες τηλεφωνικής ή ηλεκτρονικής υποστήριξης: Οι απατεώνες ισχυρίζονται ότι προέρχονται από τον τηλεπικοινωνιακό πάροχο ή τον πάροχο υπηρεσιών διαδικτύου, ζητώντας προσωπικές πληροφορίες ή πληρωμή για την επίλυση τεχνικών προβλημάτων που στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν.

  16. Απάτες "ψεύτικου διαγωνισμού" ή "κλήρωσης" σε ταξίδια: Το θύμα ενημερώνεται ότι κέρδισε ένα πολυτελές ταξίδι, αλλά ζητούνται χρήματα για τα έξοδα έκδοσης εισιτηρίων ή φόρων.

  17. Απάτες "μείωσης χρέους" ή "διαγραφής δανείων": Οι απατεώνες προσφέρουν φαινομενικά καλές προσφορές για τη μείωση ή τη διαγραφή χρέους, ειδικά σε δάνεια και πιστωτικές κάρτες. Ζητούν προκαταβολές ή οικονομικά στοιχεία με σκοπό την κλοπή χρημάτων.

  18. Απάτες με "πλαστές δωροεπιταγές": Ο απατεώνας καλεί ισχυριζόμενος ότι το θύμα έχει κερδίσει μια δωροεπιταγή από γνωστό κατάστημα ή μάρκα και ζητά προσωπικές πληροφορίες ή χρήματα για τα έξοδα αποστολής.

Οι τηλεφωνικές απάτες βασίζονται στην πρόκληση φόβου, πανικού ή την υπόσχεση εύκολου κέρδους. Είναι σημαντικό να παραμένει κάποιος προσεκτικός, να μην δίνει προσωπικά ή οικονομικά στοιχεία μέσω τηλεφώνου και να επιβεβαιώνει την αυθεντικότητα των κλήσεων.