Τι είναι το "tearing" στα παιχνίδια

2023-07-26

Το "tearing" (σε ελληνική μετάφραση "σχίσιμο") είναι μια οπτική ατέλεια που μπορεί να παρουσιαστεί στα παιχνίδια ή σε άλλες εφαρμογές με γραφικά, όταν οι ρυθμοί ανανέωσης της οθόνης δεν συγχρονίζονται με τα καρέ που δημιουργούνται από την κάρτα γραφικών του υπολογιστή.

Για να το κατανοήσουμε αυτό, ας εξηγήσουμε τον τρόπο με τον οποίο οι οθόνες εμφανίζουν τις εικόνες. Οι οθόνες χωρίζονται σε μικρά καρέ, και κάθε καρέ προβάλλεται ανάλογα με το ρυθμό ανανέωσης της οθόνης, που συνήθως είναι μετρημένος σε Hertz (Hz). Για παράδειγμα, μια οθόνη με ρυθμό ανανέωσης 60Hz μπορεί να προβάλλει 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο.

Στα παιχνίδια, η κάρτα γραφικών δημιουργεί καρέ με βάση τον ρυθμό ανανέωσης του παιχνιδιού, ο οποίος μπορεί να είναι διαφορετικός από τον ρυθμό ανανέωσης της οθόνης. Όταν αυτοί οι δύο ρυθμοί δεν είναι συγχρονισμένοι, τότε μπορεί να παρουσιαστεί το "tearing".

Συγκεκριμένα, αν η κάρτα γραφικών στείλει ένα νέο καρέ προς εμφάνιση στην οθόνη ενώ αυτή βρίσκεται ακόμη στη μέση της ανανέωσής της, τότε τα δύο καρέ δεν θα είναι εντελώς στην ώρα τους, και αυτό θα δημιουργήσει ένα ορατό "σχίσιμο" στην οθόνη. Αυτό μπορεί να μειώσει την απόλαυση του παιχνιδιού και να προκαλέσει αναστάτωση στην οπτική εμπειρία.

Για να αποτρέψετε το "tearing", μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις ενσωματωμένες λειτουργίες V-Sync (Vertical Synchronization) που προσπαθούν να συγχρονίσουν τον ρυθμό ανανέωσης του παιχνιδιού με τον ρυθμό ανανέωσης της οθόνης. Επίσης, ορισμένες προηγμένες οθόνες και κάρτες γραφικών μπορεί να υποστηρίζουν την τεχνολογία FreeSync ή G-Sync, που προσφέρει παρόμοια λύση, εξασφαλίζοντας μια ομαλή εικόνα χωρίς tearing.