ΚΑΡΤΑ ΓΡΑΦΙΚΩΝ

Το DSR (Dynamic Super Resolution) είναι μια τεχνολογία που αναπτύχθηκε από την NVIDIA και σχετίζεται με την αναβάθμιση της ποιότητας της εικόνας σε βιντεοπαιχνίδια και άλλες εφαρμογές. Βασικά, το DSR χρησιμοποιεί μια μέθοδο που αυξάνει την ανάλυση της εικόνας που υπολογίζεται από την κάρτα γραφικών και στη συνέχεια την μειώνει για να ταιριάζει στην...

Το PSSR (Perceptual Super-Resolution) αναφέρεται σε τεχνικές υπερ-ανάλυσης που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας εικόνων χαμηλής ανάλυσης, καθιστώντας τις πιο ευκρινείς και λεπτομερείς. Αυτές οι μέθοδοι χρησιμοποιούν μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης, όπως τα νευρωνικά δίκτυα, για να αναδημιουργήσουν λεπτομέρειες που χάνονται κατά τη συμπίεση ή την...

Το RTX IO είναι μια τεχνολογία της NVIDIA που εισάγεται με τις κάρτες γραφικών GeForce RTX 30 και επόμενες γενιές. Στόχος της είναι να βελτιώσει την απόδοση φόρτωσης παιχνιδιών, επιτρέποντας στη GPU να διαχειρίζεται δεδομένα απευθείας από τον αποθηκευτικό δίσκο, παρακάμπτοντας την CPU.

Οι πυρήνες Tensor (Tensor Cores) είναι εξειδικευμένες μονάδες επεξεργασίας που εισήγαγε η NVIDIA στις αρχιτεκτονικές των επεξεργαστών γραφικών της (GPU), ξεκινώντας από την αρχιτεκτονική Volta. Αυτοί οι πυρήνες είναι σχεδιασμένοι για να επιταχύνουν υπολογισμούς που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη (AI) και την μηχανική μάθηση (Machine Learning...

Οι πυρήνες CUDA (Compute Unified Device Architecture) είναι μονάδες επεξεργασίας που βρίσκονται σε κάρτες γραφικών (GPUs) της NVIDIA και χρησιμοποιούνται για παράλληλη επεξεργασία δεδομένων. Αυτοί οι πυρήνες είναι σχεδιασμένοι να εκτελούν χιλιάδες υπολογιστικές λειτουργίες ταυτόχρονα, επιτρέποντας την επιτάχυνση υπολογιστικών διεργασιών που...

Το PhysX είναι μια τεχνολογία φυσικής προσομοίωσης που αναπτύχθηκε από την εταιρεία Ageia και αργότερα εξαγοράστηκε από την NVIDIA. Χρησιμοποιείται στις κάρτες γραφικών για να ενισχύσει την απόδοση και τον ρεαλισμό των φυσικών φαινομένων σε βιντεοπαιχνίδια και άλλες εφαρμογές που απαιτούν προσομοίωση φυσικής.

Το Radeon Chill είναι μια δυνατότητα εξοικονόμησης ενέργειας και μείωσης θερμοκρασίας που περιλαμβάνεται στους οδηγούς γραφικών καρτών της AMD. Σχεδιάστηκε για να μειώνει την κατανάλωση ενέργειας και τη θερμότητα που παράγει η κάρτα γραφικών κατά τη διάρκεια του gaming, χωρίς να επηρεάζει σημαντικά την απόδοση.

Το "AMD FidelityFX Super Resolution" (FSR) είναι μια τεχνολογία απομόνωσης εικόνας που αναπτύχθηκε από την Advanced Micro Devices (AMD). Αποτελεί μια τεχνική αναβάθμισης γραφικών που επιτρέπει στους χρήστες να απολαμβάνουν υψηλή ποιότητα γραφικών σε παιχνίδια, ακόμα και με χαμηλότερες ρυθμίσεις ανάλυσης.

Μια εξωτερική κάρτα γραφικών είναι μια περιφερειακή συσκευή που συνδέεται με έναν υπολογιστή μέσω θύρας όπως USB, Thunderbolt ή άλλη ανάλογη. Η λειτουργία της είναι να βελτιώσει την απόδοση γραφικών του υπολογιστή, κυρίως για εφαρμογές που απαιτούν υψηλές επιδόσεις όπως παιχνίδια ή επεξεργασία βίντεο. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει σε χρήστες με...

Το Memory Interface, ή αλλιώς γνωστό και ως Memory Bus, αναφέρεται στο πλήθος των bit που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά δεδομένων μεταξύ του κυκλώματος επεξεργασίας (GPU) και της μνήμης σε μια κάρτα γραφικών. Αυτό το μέγεθος παίζει σημαντικό ρόλο στην απόδοση της κάρτας γραφικών.

Οι κάρτες γραφικών για gaming και για επαγγελματική χρήση διαφέρουν σε αρκετά χαρακτηριστικά λόγω των διαφορετικών αναγκών που έχουν οι χρήστες σε αυτές τις δύο κατηγορίες. Οι κύριες διαφορές περιλαμβάνουν:

Η ταχύτητα μνήμης σε μια κάρτα γραφικών παίζει σημαντικό ρόλο στην απόδοση της κάρτας και την ικανότητά της να υποστηρίξει γραφικά εφέ και παιχνίδια. Η μνήμη στην κάρτα γραφικών, γνωστή ως VRAM (Video Random Access Memory), χρησιμοποιείται για την αποθήκευση γραφικών δεδομένων, όπως εικόνες, textures, και shaders, που απαιτούνται για την...

Το OpenGL (Open Graphics Library) είναι μια ανοιχτού κώδικα βιβλιοθήκη γραφικών προγραμματισμού που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία και την απεικόνιση 2D και 3D γραφικών. Αρχικά αναπτύχθηκε από την εταιρεία Silicon Graphics Inc. (SGI) τη δεκαετία του 1990 και στη συνέχεια έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο δημοφιλή και ευρέως χρησιμοποιούμενα...

Το DirectX είναι μια συλλογή διαδικασιών προγραμματισμού (API - Application Programming Interface) που έχει αναπτυχθεί από τη Microsoft και χρησιμοποιείται κυρίως για την ανάπτυξη και την εκτέλεση παιχνιδιών και πολυμέσων σε περιβάλλοντα Windows. Το DirectX παρέχει ένα σύνολο λειτουργιών που επιτρέπουν στους προγραμματιστές να αλληλεπιδρούν με το...

Στην κάρτα γραφικών, το RAMDAC (Random Access Memory Digital-to-Analog Converter) είναι μια υλικοτεχνική συσκευή (Chip) που χρησιμοποιείται για να μετατρέψει ψηφιακά δεδομένα εικόνας που αποθηκεύονται στη μνήμη της κάρτας γραφικών σε αναλογικά σήματα που μπορούν να εκπέμπονται σε μια οθόνη.

Η μνήμη σε μία κάρτα γραφικών, γνωστή και ως "Video RAM" (VRAM), είναι ένα απαραίτητο στοιχείο για τη λειτουργία της κάρτας γραφικών. Η κύρια λειτουργία της μνήμης σε μία κάρτα γραφικών είναι να αποθηκεύει τα δεδομένα των γραφικών που χρησιμοποιούνται από την κάρτα για την επεξεργασία εικόνας και την προβολή της στην οθόνη του υπολογιστή.

Στον χώρο των καρτών γραφικών σε φορητούς υπολογιστές (laptop), το γράμμα "M" συνήθως αναφέρεται στις κάρτες γραφικών της σειράς "Mobile" ή "M" που αναπτύχθηκαν από την NVIDIA. Οι κάρτες γραφικών της σειράς "M" σχεδιάστηκαν ειδικά για χρήση σε φορητούς υπολογιστές, μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας και τη παραγωγή θερμότητας για να...